اخبار و مقالات

آخرین وضعیت مشوق صادراتی محصولات لبنی
تاریخ انتشار : 1395/7/14 ساعت 12:01:14



آخرین وضعیت مشوق صادراتی محصولات لبنی
 
۰۹:۴۸ (چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» واردات مشوق و حامی تولید است / نمایشگاه محل تعامل واردکننده، تولیدکننده و فروشنده است / چرخ را نباید از ابتدا ساخت بلکه باید ایرانیزه شود
» مشوق‌های مخرب در مناطق آزاد
» مشوق های صادراتی نامناسب موجب ناپایداری در صادرات شده است

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی گفت:مصوبه 200 میلیارد تومانی مشوق صادراتی محصولات لبنی از سوی دولت ابلاغ و هم اکنون طبق دستورالعمل های اجرایی به صادرکنندگان پرداخت می شود.

محمد رضا ملاصالحی مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی  وزارت جهاد کشاورزی ، در خصوص اختصاص یارانه صادراتی به کارخانه های لبنی گفت:از سوی دولت اعتباری بالغ بر  200 میلیارد تومان به  عنوان یارانه یا مشوق صادراتی برای صنایع لبنی در نظر گرفته شده است که طبق دستورالعمل اجرایی از سوی معاونت بازرگانی وزارتخانه به صادرکنندگان پرداخت می شود.
 
وی در خصوص مزایای تخصیص مشوق صادراتی به صادرکنندگان گفت: در حال حاضر با انباشت فرآورده های لبنی در کشور روبرو هستیم چرا که سرانه مصرف قابل قبول نیست از این رو صادرات شیر خشک،پنیر و سایر فرآورده های لبنی از جمله راهکارهایی است که به عنوان یک سوپاپ اطمینان می تواند بازار داخل را تنظیم نماید.
 
ملاصالحی با بیان اینکه در چند سال اخیر صادرکنندگان بدون هیچ حمایتی بازارهای هدف را بدست آوردند، ادامه داد : در حال حاضر  صادرکنندگان با رقبای خود در بازارهای هدف امکان رقابت ندارند چرا که کشورهایی مانند ترکیه و.. به صادرکنندگان خود یارانه پرداخت می کنند از این رو لازم است که دولت با حمایت های متعدد صادرکنندگان را حمایت  تا بازارهای هدف محصولات لبنی را از دست ندهیم.
 
مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی با بیان اینکه امکان افزایش تولید شیر خام در کشور وجود دارد، ادامه داد: زیر ساخت های لازم برای افزایش تولید شیر در کشور وجود دارد که  باید با  توزیع رایگان شیر مدارس، اختصاص یک کیلو پنیر در سبد اقشار کم درآمد سرانه مصرف را افزایش دهیم ./  باشگاه خبرنگاران جوان